Rada Miejska w Brzesku
XXXIII Sesja w dniu 24 marca 2021, godz. 09:00
Radni – Sesja w trybie zdalnym
Uprzejmie zawiadamiam, że na podstawie art.20 ust.1 ustawy o samorządzie gminnym ( t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 713 ze zm. ) oraz § 3 ust.1 Regulaminu Rady Miejskiej w Brzesku stanowiącego załącznik nr 5 do Statutu Gminy Brzesko (Dz. Urz. Woj. Małopolskiego Nr 468 poz.3091 z póź. zm.), zwołuję XXXIII Sesję Rady Miejskiej w Brzesku, na dzień; 24 marca 2021 r. ( środa) - godz. 09.00
posiedzenie w trybie zdalnym
Porządek obrad sesji:
- Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Przedstawienie porządku obrad.
- Informacja na temat uwag zgłoszonych do Protokołów z sesji odbytych
w dniach 28 grudnia 2020 r. oraz 27 stycznia 2021 r. - Wnioski i pytania do Posłów, Senatorów, Radnych Sejmiku Województwa Małopolskiego, Starosty Brzeskiego, Komendanta Powiatowego Policji, Powiatowej Straży Pożarnej , Burmistrza Brzeska oraz zaproszonych gości.
- Sprawozdanie Burmistrza Brzeska z działalności w okresie międzysesyjnym.
- Sprawozdanie Burmistrza Brzeska z realizacji uchwał Rady Miejskiej za okres od ostatniej sesji Rady Miejskiej.
- Zapoznanie się i analiza sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywani Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Brzesko za 2020 r.
- Zapoznanie się z informacją o działalności przedszkoli i szkół prowadzonych przez inne podmioty niż jednostka samorządu terytorialnego – Gmina Brzesko, w tym wysokości przekazanej dotacji za 2020 r.- w świetle uchwały Nr XLIX/355/2018 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 7 marca 2018 r. w sprawie ustaleniu trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego, prowadzonych na terenie Gminy Brzesko przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego, trybu przeprowadzenia kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania oraz terminu i sposobu rozliczania wykorzystania dotacji.
- Sprawozdania z posiedzeń komisji stałych i doraźnych.
10. Podjęcie uchwał w sprawach:
- zmiany Uchwały Budżetowej Gminy Brzesko na rok 2021;
- zmiany uchwały Nr XXX/235/2020 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 28 grudnia 2020 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Brzesko;
- w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie przez Gminę Brzesko długoterminowej pożyczki;
- przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Brzesko w 2021 r.;
- pozostawienia petycji bez rozpatrzenia;
- pozostawienia petycji bez rozpatrzenia;
- przekazania odwołania według właściwości;
- wniosku o udzielenie informacji publicznej;
- wniosku o udzielenie informacji publicznej;
- określenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Brzesko w roku szkolnym 2020/2021;
- określenia przystanków komunikacyjnych których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Brzesko udostępnionych dla wszystkich operatorowi przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów.
11. Informacja Przewodniczącej Rady Miejskiej w sprawie udzielonych odpowiedzi na interpelacje i zapytania za okres od ostatniej sesji.
12. Interpelacje radnych.
13. Zapytania radnych.
14. Zapytania przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy i odpowiedzi na nie.
15. Wolne wnioski i zapytania.
16. Zamknięcie obrad Sesji.
Prośba:
W związku z sytuacją związaną z pandemią koronawirusa, dla wspólnego bezpieczeństwa, prosimy Mieszkańców Gminy Brzesko, Sołtysów, Przewodniczących Zarządów Osiedli o uczestniczenie w sesji Rady Miejskiej za pośrednictwem transmisji internetowej.
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Brzesku
(-)mgr Maria Kądziołka
Podstawa prawna do urlopowania: stosownie do art. 25 ust. 3 Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz.713 ze zm.) pracodawca obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej na czas trwania posiedzenia.