Urząd Miejski w Brzesku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://brzesko.pl.
- Data publikacji strony internetowej:10 kwietnia 2020 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:12 czerwca 2020 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część z publikowanych archiwalnych zdjęć w aktualnościach nie posiada poprawnego opisu alternatywnego.
- Pliki są dostępne z wyjątkiem dokumentów redagowanych przez inne podmioty, których jest obowiązek zamieszczania. Dokumenty maja opisy - jak alternatywnie poznać ich treść.
Treści nieobjęte przepisami
- Zamieszczone na stronie publikacje nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 16 czerwca 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 25 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Mechanizm pomijania - skip link.
- Możliwość obsługi strony za pomocą klawiatury.
- Focus wokół elementów nawigacyjnych.
- Podwyższony kontrast.
- Możliwość powiększenia wielkości liter na stronie.
- Możliwość zwiększenia interlinii.
- Możliwość zwiększenia odstępów pomiędzy akapitami.
- Możliwość zwiększenia odstępów pomiędzy literami.
- Mapa strony i wyszukiwarka.
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością tej strony internetowej możesz zgłosić do koordynator do spraw dostępności pani Elżbieta Rysak - mailowo elzbieta.rysak@um.brzesko.pl lub telefonicznie 146865153.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Sekretarz Gminy - Stanisław Sułek,
- Adres: ul. Bartosza Głowackiego 51, 32-800 Brzesko,
- mail: sekretarz@brzesko.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Brzesku
Dojazd do siedziby Urzędu Miejskiego w Brzesku - do urzędu można dotrzeć drogą gminną ul. B. Głowackiego 51.
W odległości ok. 50 metrów od wejścia głównego do urzędu znajduje się przystanek autobusowy.
Komunikacja publiczna - brak autobusów niskopodłogowych.
DOSTĘPNOŚĆ WEJŚCIA
Do budynku prowadzą trzy wejścia. Jedno wejście przystosowane dla osób z niepełnosprawnością znajduje się od północnej strony budynku Urzędu przy parkingu głównym przed budynkiem. Otwierane bezdotykowo wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy urzędu.
DOSTĘPNOŚĆ PARKINGU
Urząd Miejski w Brzesku posiada parking ogólnodostępny. Osoby z niepełnosprawnością mogą skorzystać z parkingu w wyznaczonych dla nich miejscach, w celu załatwienia spraw w urzędzie.
DOSTĘPNOŚĆ TOALETY
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku. Toaleta jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnością.
PRACOWNICY UDZIELAJĄCY POMOCY PRZY WEJŚCIU DO BUDYNKU
Istnieje możliwość pomocy osobom z niepełnosprawnością. W tym celu należy zadzwonić do pani Elżbiety Rysak (koordynator do spraw dostępności w Urzędzie Miejskim w Brzesku) pod numer telefonu 146865153 lub wysłać e-maila na adres elzbieta.rysak@um.brzesko.pl .
POMOC W POKONANIU WIĘKSZYCH BARIER W DANYM BUDYNKU
W budynku znajduje się winda. Dodatkowo w przypadku trudności w dotarciu interesanta na piętro urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Interesantom zapewnia się informację na temat rozkładu budynku:
tablica informacyjna zamieszczona wewnątrz budynku (na parterze)
Dziennik Podawczy znajduje się przy wejściu głównym do urzędu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem można:
Napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Urząd Miejski w Brzesku, ul. Bartosza Głowackiego 51, 32-800 Brzesko.
Wysłać e-mail na adres: umbrzesko@brzesko.pl
Przesłać pismo w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej https://brzesko.miasto.plus/
Skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 14 68 63 100.
Osoby ze szczególnymi potrzebami obsługiwane są przez merytorycznych pracowników w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miejskiego w Brzesku, zlokalizowanym na parterze budynku.
Zapewnienie komunikacji w formie określonej we wniosku złożonym przez osobę z niepełnosprawnością ruchową realizowane jest przez merytorycznego pracownika Urzędu.
Tablica informacyjna zamieszczona wewnątrz budynku (parter).
Dziennik Podawczy znajduje się na parterze budynku w Punkcie Informacyjnym.
W budynku Urzędu znajdują się tabliczki z informacjami. Na każdym piętrze jest napis z informacją: parter, pierwsze piętro albo drugie piętro.
Na drzwiach pokoi uzupełniane są tabliczki z numerem pokoju zapisanym alfabetem Braille'a.