Obowiązek sporządzenia raportu o stanie gminy wynika ze znowelizowanej ustawy o samorządzie gminnym.
Na podstawie art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz. 713) Burmistrz przedstawia Radzie Miejskiej w Brzesku Raport o stanie Gminy Brzesko za rok 2019 - w terminie do dnia 31 sierpnia 2020 r. (termin złożenia Raportu został wydłużony w związku z panującą epidemią koronawirusa).
Rada Miejska rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała Rady Miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi.
Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. W debacie mogą zabierać głos mieszkańcy.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 50 osób do Przewodniczącej Rady Miejskiej w Brzesku, najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Szczegóły odnoszące się procedur są zapisane w ustawie o samorządzie gminnym art. 28aa.
Zgłoszenie udziału w debacie nad RAPORTEM o STANIE GMINY Brzesko za 2019 rok
Termin sesji Rady Miejskiej w Brzesku zostanie podany do publicznej wiadomości, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Brzesku
/-/ Maria Kądziołka