Uprzejmie zawiadamiam, że na podstawie art.20 ust.1 ustawy o samorządzie gminnym ( t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 506 z póź.zm. ) oraz § 3 ust.1 Regulaminu Rady Miejskiej w Brzesku stanowiącego załącznik nr 5 do Statutu Gminy Brzesko (Dz. Urz. Woj. Małopolskiego Nr 468 poz.3091 z póź. zm.), zwołuję XXI Sesję Rady Miejskiej w Brzesku, na dzień 29 kwietnia 2020 r. ( środa) - godz.9.00.
Posiedzenie sesji odbędzie się w trybie zdalnym. Równocześnie informuję iż na uzasadniony wniosek Radnego istnieje możliwość uczestnictwa w posiedzeniu Rady Miejskiej w budynku UM w Brzesku ul. Głowackiego 51.
Porządek obrad sesji:
- Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Przedstawienie porządku obrad.
- Wnioski i pytania do Posłów, Senatorów, Radnych Sejmiku Województwa Małopolskiego, Starosty Brzeskiego, Komendanta Powiatowego Policji, Powiatowej Straży Pożarnej w Brzesku oraz zaproszonych gości.
- Informacja na temat uwag zgłoszonych do protokołu z posiedzenia odbytego w dniu 26 lutego 2020 r.
- Sprawozdanie Burmistrza Brzeska z działalności w okresie międzysesyjnym, w tym informacja o podejmowanych działaniach związanych z zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańców Gminy w okresie trwającej pandemii koronowirusa.
- Sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Miejskiej podjętych w dniu 26 lutego 2020 r. i 25 marca 2020 r.
- Informacja na temat stanu zaawansowania prac nad zmianami planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Brzesko.
- Sprawozdania z posiedzeń komisji stałych i doraźnych.
- Podjęcie uchwał w sprawach:
- zmiany Uchwały Budżetowej Gminy Brzesko na rok 2020;
- zmiany uchwały Nr XVII/136/2019 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 18 grudnia 2019 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Brzesko;
- udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Brzeskiego;
- udzielenia dotacji celowej SPZOZ w Brzesku;
- odstąpienia od dochodzenia należności cywilnoprawnych przypadających Gminie Brzesko lub jej jednostkom organizacyjnym z tytułu oddania nieruchomości
w najem lub dzierżawę, za okres stanu epidemii, w tym odsetek od zaległości oraz należności z tytułu rekompensaty, o której mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia
8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, w stosunku do przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19. - zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Brzesko.
10. Interpelacje radnych.
11. Zapytania radnych.
12. Zapytania przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy i odpowiedzi na nie.
13. Wolne wnioski i zapytania.
14. Zamknięcie obrad Sesji.
Protokół z sesji odbytej w dniu 26 lutego 2020 r. znajduje się do wglądu w UM w Brzesku ul. Głowackiego 51 p.130
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Brzesku
(-)mgr Maria Kądziołka