- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią,
- udokumentowany min. 4 - letni staż pracy komórce organizacyjnej Urzędu Miasta/Gminy obsługującej zadania z zakresu podatków lokalnych– na stanowisko referent
- biegła znajomość obsługi komputera,
- znajomość ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 z póź. zm.) oraz ustaw dotyczących podatków lokalnych.
- Wymagania dodatkowe:
- referencje z ostatniego miejsca pracy,
- wysoka kultura osobista,
- komunikatywność,
- odpowiedzialność,
- systematyczność,
- odporność na stres.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Aktualizacja ewidencji podatkowej Gminy Brzesko na podstawie otrzymywanych zawiadomień ze Starostwa Powiatowego w Brzesku o dokonanych zmianach w rejestrach gruntowych i budynkowych osób prawnych i fizycznych.
- Dokonywanie czynności sprawdzających złożonych przez osoby prawne oraz jednostki organizacyjne, w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny i leśny oraz wszczynanie postępowań wyjaśniających w przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy stanem wynikającym z ewidencji gruntów i budynków a deklarowanymi danymi.
- Dokonywanie czynności sprawdzających złożonych przez osoby fizyczne „ Informacji o nieruchomościach, obiektach budowlanych, gruntach oraz lasach osób fizycznych” oraz wszczynanie postępowań wyjaśniających w przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy stanem wynikającym z ewidencji gruntów i budynków a zadeklarowanymi danymi.
- Przygotowywanie decyzji administracyjnych ustalających wysokość zobowiązania podatkowego dla osób fizycznych zgodnie z aktualnym stanem faktycznym w zakresie posiadanych nieruchomości.
- Sporządzanie deklaracji na podatek od nieruchomości i na podatek leśny Gminy Brzesko.
- Prowadzenie rejestru umów dzierżawy/najmu nieruchomości stanowiących własność Gminy Brzesko, kontrola powszechności i prawidłowości opodatkowania tych nieruchomości.
- Prowadzenie postępowań wyjaśniających w zakresie zgłaszanych przypadków braku opłaty skarbowej od pełnomocnictw składanych w Sadzie Rejonowym w Brzesku.
- Przyjmowanie stron i prowadzenie korespondencji z podatnikami w zakresie wymiaru podatków.
- Warunki pracy:
- Wymagane dokumenty:
- Głowackiego 51 (sekretariat, nr pok. 101)