Na podstawie art. 36a ust. 1, w związku z art. 5c, pkt 2 ustawy z dnia 07.09.1991 r. o systemie oświaty ( t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 z późn. zm.), art. 238 ust. 6 ustawy z dnia 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 60 z późn. zm.), oraz art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym ( t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
- 1
Ogłaszam konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora ośmioletniej Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Ignacego Łukasiewicza w Brzesku, zgodnie z załącznikiem do niniejszego zarządzenia.
- 2
Konkurs, o którym mowa w § 1 przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Brzeska, której szczegółowy skład osobowy zostanie określony odrębnym zarządzeniem.
Na przewodniczącego komisji konkursowej wyznaczam Pana Józefa Cierniaka – Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Na sekretarza komisji konkursowej wyznaczam Panią Martę Babicz – pracownika Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu, bez prawa głosu przy ustalaniu wyników.
- 3
Ogłoszenie o konkursie zostanie zamieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Brzesku, ul. Głowackiego 51, 32 – 800 Brzesko oraz na stronie internetowej www.brzesko.pl.
- 4
Wykonanie zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Brzesku.
- 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do zarządzenia Nr 150/2017 Burmistrza Brzeska z dnia 12.06.2017 r.
OGŁOSZENIE O KONKURSIE
Burmistrz Brzeska, z siedzibą w Brzesku, ul. Głowackiego 51, 32 – 800 Brzesko ogłasza konkursna kandydata na stanowisko dyrektora ośmioletniej Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Ignacego Łukasiewicza w Brzesku.
- Do konkursu może przystąpić osoba spełniająca wymagania określone w § 1, § 2 i § 5 oraz § 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U.z 2009 r., Nr 184, poz. 1436 z późn. zm.).
- Zgodnie z § 1 ust 2, pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2010 r., Nr 60, poz. 373 z późn. zm.), oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
- uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju publicznej szkoły podstawowej;
- poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz poświadczającego obywatelstwo kandydata,
- życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:
- stażu pracy pedagogicznej — w przypadku nauczyciela albo
- stażu pracy dydaktycznej — w przypadku nauczyciela akademickiego,
- stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
- oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w lit. c,
- oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
- oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 168),
- oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1721 z późn. zm.)
- oryginał lub poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela,
- oryginał lub poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego — w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
- oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. — Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 1721 z późn. zm.) lub w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. — Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1842, z późn. zm.) — w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
- oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych – w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
- oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora.
- Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym imieniem i nazwiskiem, adresem zwrotnym oraz dopiskiem „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 2 w Brzesku” na adres:
Urząd Miejski w Brzesku
- Bartosza Głowackiego 51
32 – 800 Brzesko
w terminie 14 dni od dnia ukazania się ogłoszenia na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Brzesku, ul. Głowackiego 51, 32 – 800 Brzesko oraz na stronie internetowej www.brzesko.pl, (decyduje data wpływu dokumentów do Urzędu Miejskiego w Brzesku, ul. Bartosza Głowackiego 51, 32 – 800 Brzesko w godzinach pracy Urzędu, tj. od 7.30 do 15.30.
- Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Brzeska, której szczegółowy skład osobowy zostanie określony odrębnym zarządzeniem.
- Oferty osób, które przystąpiły do konkursu będą przechowywane 14 dni, licząc od dnia zakończenia postępowania konkursowego. Po upływie terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym, oferty będą odsyłane na adres zwrotny podany w ofercie lub mogą być odebrane osobiście, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
- O terminie i miejscu posiedzenia komisji kandydaci zostaną powiadomieni na piśmie przez przewodniczącego komisji, nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.