BURMISTRZ BRZESKA OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY W URZĘDZIE MIEJSKIM W BRZESKU, ul. GŁOWACKIEGO 51, 32-800 BRZESKOmłodszy referent (1 etat) w wydziale Podatków i Opłat Lokalnych
Data ogłoszenia: 10 listopada 2016 r.
Wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub administracyjne (magisterskie lub licencjackie)
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią,
- udokumentowane min. roczne doświadczenie zawodowe w jednostce samorządu terytorialnego, mile widziany doświadczenie zawodowe w komórce organizacyjnej obsługującej zadania z zakresu podatków lokalnych,
- znajomość ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz ustaw dotyczących podatków lokalnych, egzekucji administracyjnej wraz z rozporządzeniami wykonawczymi.
- biegła znajomość obsługi komputera (WORLD, EXCEL),
2. Wymagania dodatkowe:
- wysoka kultura osobista,
- komunikatywność
- odpowiedzialność
- systematyczność
- odporność na stres
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie aktualnego rejestru podatników podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych, w tym spółek nieposiadających osobowości prawnej.
- Kontrola terminowego złożenia deklaracji podatkowych, dokonywanie czynności sprawdzających złożonych deklaracji, wszczynanie postępowań wyjaśniających.
- Przygotowywanie decyzji administracyjnych określających wysokość zobowiązania podatkowego w przypadku braku deklaracji na
- Przygotowywanie decyzji administracyjnych określających wysokość nadpłaty w podatkach.
- Prowadzenie techniką komputerową urządzeń księgowo - ewidencyjnych, a w szczególności:
- bieżące księgowanie na kontach podatników wszelkich zaszłości /przypisy, odpisy, wpłaty i zwroty/,
- prawidłowe rozliczanie wpłat na należności podstawowe i uboczne / odsetki, koszty upomnienia/
- przygotowywanie postanowień o sposobie zarachowania wpłaty, nadpłat
- sporządzanie dziennych i miesięcznych zestawień operacji księgowych.
- Systematyczne śledzenie terminowości dokonywanych wpłat, sporządzanie list zalegających po upływie terminu płatności danej raty i na ich podstawie przygotowywanie upomnień.
- Przygotowywanie wniosków do urzędów skarbowych o wszczęcie egzekucji administracyjnej – tytułów wykonawczych, powiadamianie urzędów skarbowych o każdorazowej zmianie stanu zaległości objętych tytułami.
- Sporządzanie miesięcznych i kwartalnych sprawozdań z wykonania planu dochodów z tytułu podatków, kwartalnych sprawozdań ze skutków zmniejszenia dochodów budżetu Gminy wynikających z obniżenia górnych stawek podatkowych, zastosowanych ulg i zwolnień.
- Przygotowywanie na indywidualne wnioski decyzji administracyjnych w zakresie ulg i zwolnień podatkowych
- Opracowywanie sprawozdań i wniosków w przypadku złożenia odwołania od wydanych decyzji administracyjnych.
- Przyjmowanie stron i prowadzenie korespondencji z podatnikami.
- Staranne prowadzenie dokumentacji załatwianych spraw zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
4. Warunki pracy:
Praca biurowa w budynku z windą i podjazdami dla osób niepełnosprawnych. Stanowisko pracy wyposażone w komputer oraz inne urządzenia biurowe (drukarka, kserokopiarka, telefon). Na stanowisku nie występują czynniki szkodliwe. Do uciążliwych czynników występujących na stanowisku należą: wymuszona pozycja ciała, obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego, obciążenie wzroku, presja czasu.
Godziny pracy: od 7.30 do 15.30.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ww. ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnychw Urzędzie Miejskim w Brzesku w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej orazo zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.
- Wymagane dokumenty:
A/ List motywacyjny.
B/ Życiorys – curriculum vitae wraz z opisem rodzaju wykonywanej pracy.C/ Kserokopie świadectw pracy, oryginał zaświadczenia o zatrudnieniu w przypadku aktualnego zatrudnienia lubkserokopie innych dokumentów potwierdzających staż pracy lub doświadczenie zawodowe.D/ Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie, kserokopie innych dokumentów potwierdzającychposiadane kwalifikacje lub umiejętności.E/ Oświadczenie, iż kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane zoskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.F/ Oświadczenie o treści: „Oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dlapotrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochroniedanych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych” wraz zpodpisem kandydata.G/ Kserokopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierzaskorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikachsamorządowych.Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie osobiście lub przesłać pocztą do: 25 listopada 2016 r.(decyduje data stempla urzędu pocztowego) pod adresem:Urząd Miejski w BrzeskuGłowackiego 51 (sekretariat, nr pok. 101)32-800 Brzeskoz dopiskiem „dotyczy naboru na stanowisko młodszego referenta w wydziale Podatków i Opłat Lokalnych”.Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane i zostaną odrzucone.Osoby, które nie spełniły wymogów formalnych będą o tym fakcie informowane listownie lub drogą e-mailową.O terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci spełniający wymogi formalne będą informowani telefonicznie.Wymagane dokumenty aplikacyjne tj.: list motywacyjny, CV oraz oświadczenia kandydata winny być opatrzone podpisem.Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 014/6865114.