Urząd Miejski w Brzesku informuje, że zgodnie z § 3 Zarządzenia Nr 239/ 2016 Burmistrza Brzeska z dnia 7 września 2016 w sprawie przeprowadzenia obowiązkowej akcji deratyzacji (odszczurzania) Gminy Brzesko, na właścicielach, współwłaścicielach, użytkownikach wieczystych jednostkach organizacyjnych i osobach posiadających nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu oraz innych podmiotach władających nieruchomością spoczywa obowiązek przeprowadzenia deratyzacji w terminie od 19 września do 10 października 2016 roku.
Zgodnie z w/w zarządzeniem „właściciel" nieruchomości zobowiązany jest do zakupienia trutki do zwalczania gryzoni i wyłożenia jej w sposób zgodny z załączoną instrukcją, w dniach od 19 września do 10 października 2016 roku oraz zachowania dowodu potwierdzającego fakt przeprowadzenia deratyzacji (np. rachunek za zakup preparatu do zwalczania gryzoni).
Osoby zobowiązane do przeprowadzenia akcji deratyzacji winny zabezpieczyć miejsce wyłożenia trucizny i powiadomić mieszkańców i innych użytkowników nieruchomości o terminie przeprowadzenia deratyzacji oraz zamieszczenia informacji ostrzegawczej o możliwości zatrucia.
Przypominamy, że deratyzacja będzie skuteczna tylko wtedy gdy zostanie przeprowadzona w tym samym czasie na terenie całej Gminy.
Informacje o deratyzacji można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Brzesku Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska te1.(14)6865 122 lub (14) 68 65 123 w godzinach od 7.30 do 15.30