W ramach XI edycji kampanii „Zbieramy krew dla Polski” podczas pięciu zbiórek krwi na terenie województwa małopolskiego jego mieszkańcy oddali blisko 27 litrów krwi. W całej Polsce dzięki kampanii realizowanej przez Grupę Muszkieterów, która zarządza sieciami Intermarché i Bricomarché wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem zebrano blisko 1 200 litrów życiodajnego płynu.
– Mimo ogromnego postępu technologii i medycyny, nikt nie wynalazł syntetycznego odpowiednika krwi. Jej przetoczenie jest czasami jedyną możliwością na uratowanie życia lub zdrowia. Właśnie dlatego bardzo dziękujemy wszystkim dawcom oraz organizatorom, którzy przez 11 lat kampanii „Zbieramy Krew dla Polski” działali na rzecz honorowego krwiodawstwa. W tym czasie udało nam się zebrać blisko 16 000 litrów krwi. Razem osiągnęliśmy ogromny sukces! – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, dyrektor komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów.
Od maja do września 2018 r. wyspecjalizowane krwiobusy Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa stacjonowały na parkingach przed sklepami Intermarché i Bricomarché w całej Polsce. W 106 miastach 15 polskich województw przeprowadzono aż 129 zbiórek krwi. Akcjom towarzyszyły także liczne konkursy, pokazy straży pożarnej i ratownictwa medycznego oraz pokazy udzielania pierwszej pomocy. W województwie małopolskim odbyło się łącznie pięć akcji promujących honorowe krwiodawstwo, połączonych z poborem krwi, podczas których zgłosiło się łącznie prawie 100 chętnych, a blisko 60 osób oddało krew. Tegoroczna zbiórka w województwie małopolskim odbyła się w następujących miastach: Andrychowie, Brzesku, Libiążu, Miechowie oraz Wieliczce.
Najlepsze wyniki w województwie osiągnęły:Andrychów (Intermarché) – zebrano 11,7 litra krwi od 26 dawcówWieliczka (Intermarché) – zebrano 5,4 litra krwi od 12 dawcówBrzesko (Intermarché) – zebrano 4,5 litra krwi od 10 dawców
– Od 2008 r. Grupa Muszkieterów i Polski Czerwony Krzyż w ramach kampanii zebrali łącznie blisko 16 000 litrów krwi od ponad 35 000 dawców. Pozwoliło to na przeprowadzenie wielu zabiegów i operacji ratujących życie w lokalnych szpitalach. W ciągu tych 11 lat odbyło się łącznie ponad 1 400 zbiórek krwi i blisko 230 dodatkowych akcji promujących honorowe krwiodawstwo. W tym czasie chęć oddania krwi zgłosiło około 46 000 chętnych – podsumowuje 11 lat akcji Renata Kawka, sekretarz Krajowej Rady Honorowego Krwiodawstwa Polskiego Czerwonego Krzyża.
Działalność prospołeczna wpisana jest na stałe w strategię realizowaną przez Grupę Muszkieterów. Każdy przedsiębiorca, przystępujący do Grupy, deklaruje gotowość do prowadzenia działań na rzecz społeczności lokalnych, w tym niesienia pomocy potrzebującym. Zasada ta przyświeca wszystkim inicjatywom dobroczynnym podejmowanym przez Grupę Muszkieterów.
Więcej informacji na temat kampanii „Zbieramy Krew dla Polski” oraz pozostałych akcji społecznych Grupy Muszkieterów realizowanych na rzecz lokalnych społeczności, w tym:Ø kampanii profilaktyki raka piersi „Muszkieterowie dla Polek”;Ø zbiórek żywności organizowanych we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności;Ø programu tworzenia bezpiecznych i kolorowych Placów Zabaw – Muszkieterowieznajduje się na stronie internetowej: www.muszkieterowie.pl
Informacje o Grupie Muszkieterów w PolsceGrupa Muszkieterów to obecna od ponad 20 lat na polskim rynku największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród”. Zrzesza ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2017 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 7,1 mld złotych. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest obecnie ok. 13 700 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii oraz Portugalii.
Informacje o Polskim Czerwonym KrzyżuPolski Czerwony Krzyż jest najstarszą i najbardziej wszechstronną organizacją humanitarną w Polsce. Jej podstawową misją jest zapobieganie i łagodzenie cierpienia ludzkiego oraz ochrona ludzkiej godności, bez jakiejkolwiek dyskryminacji w zakresie narodowości, rasy, płci, przekonań religijnych lub politycznych. Od 60 lat prowadzi działania na rzecz promocji honorowego krwiodawstwa. W PCK zaangażowanych jest blisko tysiąc Klubów Honorowych Dawców Krwi PCK skupiających ponad 21 tys. członków i wolontariuszy. Dzięki szeroko zakrojonym działaniom, w ponad 3 000 akcji promocyjnych, PCK pozyskuje rocznie ok. 40 000 dawców, którzy decydują się oddać krew po raz pierwszy.