W trakcie realizacji robót budowlanych na terenie stacji kolejowej Brzesko-Okocim zaprojektowano i przebudowano wiadukt kolejowy znajdujący się nad drogą wojewódzką nr 768 biegnącą w kierunku Szczurowej. W ramach przebudowy stary wiadukt rozebrano i w jego miejsce postawiono nowy. Całkowity koszt inwestycji wyniósł prawie 9,5 miliona złotych, jej wykonawcą było PKP Energetyka, budowa trwała od grudnia 2014 roku.
-Ze względu na warunki gruntowo–wodne w obrębie wiaduktu wybudowano tak zwaną drogową wannę szczelną, która zabezpiecza obiekt i drogę 768 przed napływającą wodą gruntową - wyjaśnia dyrektor PKP Energetyka, Jan Płudowski.
Ogromne znaczenie drogi 768 w układzie miasta i konieczność zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych spowodowały, że wykonawca robót zachował ciągłość ruchu kołowego i kolejowego. Zapewnienie nieprzerwanego ruchu kołowego było wymogiem władz miasta. -Założony nieprzerwany ruch kołowy w ciągu drogi 768 stanowił wyzwanie dla wykonawcy, który dostosował technologię oraz termin prowadzenia prac do panujących warunków miejscowych. W ramach modernizacji linii kolejowej wykonano szereg prac związanych z usprawnieniem ruchu kołowego i pieszego w rejonie wiaduktu, przebudowano drogi zlokalizowane wzdłuż linii kolejowej, wybudowano chodniki, zjazdy do posesji prywatnych i publicznych oraz wykonano ciąg pieszo-jezdny zapewniający dojazd do posesji prywatnych usytuowanych bezpośrednio przy grodze - dodaje dyrektor Jan Płudowski.
Nowy wiadukt nad ulicą Kopernika zapewnia nieprzerwany, dwukierunkowy, bezkolizyjny ruch kołowy. Przed modernizacją ruch kołowy przebiegał pod wiaduktem w naprzemiennych kierunkach z zastosowaniem sygnalizacji drogowej.